Universitetet i
Bergen : Doktorgrader : 2004
NY DOKTORGRAD Kor nyttig er utviklingspsykologisk kunnskap i familieterapi
"Re-inventing the child in family therapy: An investigation of the relevance and applicability of theory and research in child development for family therapy involving children" Det generelle utgangspunktet for avhandlinga er å undersøke forholdet mellom akademisk kunnskap og klinisk praksis. Meir spesifikt tek den for seg forholdet mellom familieterapi og utviklingspsykologi. Avhandlinga drøftar bakgrunnen for at familieterapifeltet har vore kritisk til bruken av akademisk kunnskap. Med referanse til kunnskapsteori, utviklingspsykologisk forsking og kliniske erfaringar, vert det argumentert for at kunnskap om barns utvikling og eigenart både er nødvendig og nyttig for å kunne drive effektiv og etisk forsvarleg familiebehandling som involverar barn. Det vert vidare peikt på at familieterapi og utviklingspsykologi har eit interessefellesskap ved at begge er opptatt av korleis meinig vert skapt gjennom gjensidig fortolking, og av historieforteljing (narrativer) som eit reiskap til å gi erfaringar og opplevingar meinig. Avhandlinga viser også korleis kunnskap om dette kan brukast i familieterapeutisk arbeid med barn. Personalia: Tid og stad for prøveforelesningene: Tid og stad for disputasen: Kontaktpersonar: Avhandlinga kan lånast på Det psykologiske fakultetsbibliotek. For kjøp/bestilling: kontakt kandidaten direkte. |