• Undheim, Inga Henriette (2026) Lottery Dreams in Dano-Norwegian Skilling Ballads (Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel)
  • Kristiansen, Marita; Gjesdal, Anje Müller (2025) Fagspråksenteret​ Senter for norsk fagspråk, UiB - prosjektpresentasjon for Språkrådet, Sverige (Faglig foredrag)
  • Kesling, Emily Louise (2025) The Genre of Old English Macaronic Verse | Neophilologus (Vitenskapelig artikkel)
  • Gjerden, Jorunn Svensen (2025) ‘Natality’ eller ‘womb abyss’? Fødselsmotivet i Kamel Daouds roman Houris (2024) lest i lyst av Hannah Arendt og Édouard Glissant (Vitenskapelig foredrag)
  • Diamantopoulou, Sophia; Ørevik, Sigrid Johanna Håheim (2025) Multimodality and English Language Learning (MELL) (Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel)
  • Søreng-Wold, Alejandro Ayala; Okoth, Felicity Atieno; Yri, Jørgen Sørlie (2025) From Race to Risk: Framing Haitians in Dominican Policies and Discourses on Migration, 2020–2025 (Vitenskapelig artikkel)
  • Eide, Liv; Gjesdal, Anje Müller; Skalle, Camilla Erichsen (2025) Monokulturelle læremidler i en flerkulturell skole? (Vitenskapelig foredrag)
  • Johnsen, Åse (2025) Lenguaje inclusivo en el aula de gramática y lengua (Vitenskapelig foredrag)
  • Mjør, Kåre Johan (2025) Sovjetunionens kollaps: eit bokessay (Vitenskapelig artikkel)
  • Fohr-Prigent, Estelle; Vold, Eva Thue; Haukås, Åsta (2025) Valuing multilingualism: teachers’ beliefs and practices in England, France and Norway (Vitenskapelig artikkel)
  • Dybvik, Hilde; Undheim, Inga Henriette (2025) "Joiken danser mellom fjellene og havet". Joik i bildeboka Sover du, Eanat? (Vitenskapelig foredrag)
  • Skalle, Camilla Erichsen (2025) Il dialetto in traduzione. Lessico famigliare in veste norvegese. (Vitenskapelig foredrag)
  • Ørevik, Sigrid Johanna Håheim (2025) Multimodal student texts as part of summative assessment in vocational English (Vitenskapelig foredrag)
  • Busby, Nicole Louise; Skjelde, Kimberly Marie (2025) Engelsklærers forståelse av akademisk språk: Viktigheten av hva som undervises (Vitenskapelig foredrag)
  • Irgens, Benedicte Mosby (2025) Bør vi bruke KI mye mer eller mye bedre? (Annet)
  • Irgens, Benedicte Mosby (2025) Fremmedspråkslæring med den nye språkteknologien (Faglig foredrag)
  • Irgens, Benedicte Mosby (2025) Fremmedspråkene og den nye språkteknologien (Annen presentasjon)
  • Lunde, Ingunn (2025) Disparate Language Cultures – Russia’s language policies in temporarily occupied Ukrainian territories in historical perspective (Faglig foredrag)
  • Gunn, Johanna (2025) Polyphonie du discours climatique : le cas des articles de presse autour de la COP28 (Vitenskapelig artikkel)
  • Hovden, Eirik; Krell, Dominik (2025) Reassessing the Family Waqf: New Insights on the Relation Between Family, Wealth, and Islamic Doctrine (Fagartikkel)
  • Hovden, Eirik (2025) Backdating the Criticism and Abolition of Family Waqf: Examples from Zaydī Yemen (Vitenskapelig artikkel)
  • Eide, Mari Lund (2025) Språkundervisning gjennom utforskning av kontroverser: muligheter og begrensninger i engelskfaget (Faglig foredrag)
  • Przulj, Tijana (2025) Rachel Cusk: Contemporary Critical Perspectives. Edited by Roberta Garrett and Liam Harrison (Anmeldelse)
  • Mjelde, Hilmar; Liautaud, Sébastien (2025) Den politiske situasjonen i Frankrike (Faglig foredrag)
  • Undheim, Inga Henriette (2025) Aldri mer 13? Ungdomsmotiv i norsk skjønnlitteratur (Faglig foredrag)
  • Carlucci, Alessandro; Nykiel, Jerzy Norbert (2025) The Progressive Revisited: Historical and Quantitative Studies in Germanic and Romance Languages (Vitenskapelig antologi/Konferanseserie)
  • Eide, Mari Lund (2025) Kjønnsnøytrale pronomen: personlig og politisk (Intervju)
  • Lunde, Ingunn (2025) Ukrainsk – historie, språkpolitikk og språksituasjon (Annen presentasjon)
  • Lunde, Ingunn (2025) Et nytt språk for å snakke om Russland? (Kronikk)
  • Dougherty, Stephen Darren; Haas, Astrid; Rabitsch, Stefan; Rice, Curt (2025) Challenging Times for American Studies (Faglig foredrag)
  • Garcia, Yoselin Natali Skoglund; Vila, Xavier Llovet (2025) Pre-service language teacher cognition (LTC) about their future role in Norwegian classrooms (Vitenskapelig artikkel)
  • Lunde, Ingunn; Seierstad, Åsne (2025) Samtale med Åsne Seierstad om boken UFRED: Russland fra innsiden (Annen presentasjon)
  • Undheim, Inga Henriette (2025) Vink frå Vinje A.O. Vinjes hovudstadskorrespondansar i eit notidsperspektiv (Faglig foredrag)
  • Undheim, Inga Henriette (2025) Viktig, velskrevet og velkomment om spill og litteratur. Om Anne Beate Maurseth: Full pott. Spill og litteratur fra Pascal og Casanova til Auster og Zevin (Anmeldelse)
  • Undheim, Inga Henriette (2025) Too Good to Cancel. A Norwegian Perspective on Cancellation Culture (Vitenskapelig foredrag)
  • Undheim, Inga Henriette; Kaasin, Helge (2025) Naturmystikk og nasjonalromantikk (Annen presentasjon)
  • Undheim, Inga Henriette; Dybvik, Hilde (2025) Infield, or Far Out? Representation of Sámi Culture in Picturebooks (Vitenskapelig foredrag)
  • Reed, Beatrice Marlen G.; Stokke, Ruth Seierstad; Undheim, Inga Henriette; Skåden, Sigbjørn (2025) Oversettelse som vendepunkt: Veier til Valkeapääs verk (Vitenskapelig foredrag)
  • Undheim, Inga Henriette (2025) Ein spelemann med ord. Songen i Fosse sin forfattarskap (Vitenskapelig foredrag)
  • Haukås, Åsta (2025) Språklærarsamarbeid på tvers av språkfaga (Vitenskapelig foredrag)
  • Mjør, Kåre Johan (2025) Verda av i går: Eit bokessay (Vitenskapelig artikkel)
  • Lunde, Ingunn; Blacker, Uilleam; Neborak, Bohdana (2025) Ukraine’s Cultural Diversity Through the Lens of Literature: A conversation with Bohdana Neborak and Uilleam Blacker. Moderated by Ingunn Lunde. (Annen presentasjon)
  • Lunde, Ingunn (2025) «не було, немає й бути не може» – Russia’s language policies in temporarily occupied Ukrainian territories in historical perspective (Vitenskapelig foredrag)
  • Eide, Mari Lund (2025) Controversial Issues in the English Language Classroom: An Integrative Review of Empirical Studies of Teacher Beliefs, Experiences, and Approaches (Vitenskapelig artikkel)
  • Mjør, Kåre Johan (2025) Den «russiske sivilisasjonsstaten» og andre stormakter: Diskurs og ideologi i krigens tidsalder (Vitenskapelig artikkel)
  • Retzius, Adéla Funova; Haukås, Åsta; Ghimenton, Anna; Molway, Laura Jane; Brevik, Lisbeth M. (2025) Secondary school students’ beliefs about multilingualism across contexts: England, France and Norway (Vitenskapelig artikkel)
  • Triana, Roxana Sobrino; Vik, Alissa (2025) América Latina en Noruega. Una introducción (Innledning)
  • Triana, Roxana Sobrino; García, Olga Lucía Gutiérrez (2025) Colombianos en Bergen: entre el español y el noruego. Un estudio de percepciones y actitudes lingüísticas (Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel)
  • Triana, Roxana Sobrino (2025) "A veces me cuesta encontrar las palabras": interferencias léxicas y cambios de código en el español de la comunidad cubana en Noruega (Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel)
  • Triana, Roxana Sobrino (2025) El lenguaje inclusivo en Cuba según jóvenes estudiantes universitarios (Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel)
  • Haukås, Åsta; Drange, Eli-Marie D. (2025) Innovative Approaches to Language Teacher Collaboration in Schools: Insights from a Norwegian Study (Vitenskapelig foredrag)
  • Lunde, Ingunn (2025) Den ukrainske halvøya Kryms historie (Faglig foredrag)
  • Eide, Mari Lund; Hoff, Hild Elisabeth (2025) Online controversies in the English language classroom: Facilitating critical engagement with social media texts (Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel)
  • Hoff, Hild Elisabeth; Eide, Mari Lund (2025) Navigating controversies: A case for critical post-truth pedagogies (Vitenskapelig foredrag)
  • Hoff, Hild Elisabeth (2025) Hvordan kan vi bruke populærmusikk til å utfordre svart/hvitt tankegang i engelskklasserommept? (Faglig foredrag)
  • Nykiel, Jerzy Norbert; Rusten, Kristian A. (2025) The role of adjuncts in the development of copulas in the history of English (Vitenskapelig foredrag)
  • Ørevik, Sigrid Johanna Håheim (2025) Using visuals in news reports to support critical media literacy development with upper secondary students (Vitenskapelig foredrag)
  • Namusiginyi, Beatrice; Ørevik, Sigrid Johanna Håheim (2025) Limitations to the implementation of English language communicative skills teaching in rural Ugandan schools: a case study of Karamoja (Vitenskapelig artikkel)
  • Lunde, Ingunn (2025) Bli kjent med Ukrainas litteratur (Faglig foredrag)
  • Gjerstad, Øyvind; Catellani, Andrea; Fløttum, Kjersti (2025) Imagining action on climate change – a comparison of Belgian and Norwegian surveys (Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel)
  • Catellani, Andrea; Cougnon, Louise-Amélie; Gjerstad, Øyvind; Nugier, Armelle (2025) An Interdisciplinary Approach to Climate Change. Perspectives from the Social Sciences and Humanities (Vitenskapelig antologi/Konferanseserie)
  • Eide, Liv; Skalle, Camilla Erichsen (2025) Equitable teaching practices in foreign language teaching and learning (Vitenskapelig foredrag)
  • Skalle, Camilla Erichsen (2025) Vergine giurata di Elvira Dones: trasformazioni e identità di genere (Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel)
  • Koppen, Randi Synnøve (2025) Laura Marcus: Rhythmical Subjects: The measures of the modern (Anmeldelse)
  • Al-Kadi, Abdu (2025) FOSTERING A ‘HUMAN WITH AI’ APPROACH FOR EVALUATING STUDENTS’ WRITING IN ENGLISH (Vitenskapelig artikkel)
  • Al-Kadi, Abdu (2025) Probing language teachers’ complaints about ChatGPT and GenAI tools: A social media dataset study (Vitenskapelig artikkel)
  • Fløttum, Kjersti (2025) People’s motivation for climate action and preferences for language use (Vitenskapelig foredrag)
  • Lunde, Ingunn (2025) “A very special sensitivity”: A reading of Sergei Lebedev’s Belaia dama (Vitenskapelig foredrag)
  • Lunde, Ingunn (2025) Ukrainas historie – fra østslavisk middelalder til moderne demokrati (Faglig foredrag)
  • Lunde, Ingunn (2025) Bli kjent med ukrainsk litteratur (Faglig foredrag)
  • Lunde, Ingunn; Feschuk, Nastya (2025) Ukraine. Starting Point (Annen presentasjon)
  • Hopson, Nathan Edwin (2025) Nutritionists in Japan as a Professional Elite, 1914-1964 (Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel)
  • Salkjelsvik, Kari Soriano (2025) Sentimental Narratives and the Changing Landscapes of Marriage in the 19th-Century Mexican Novel (Faglig foredrag)
  • Castro, Andrea; Salkjelsvik, Kari Soriano (2025) Conservatism in 19th-Century Latin American Literature II: Religion, Education, and the Press (Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel)
  • Salkjelsvik, Kari Soriano; Castro, Andrea (2025) Conservatism in 19th-Century Latin American Literature I: Social Order and the Traditional Family (Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel)
  • Salkjelsvik, Kari Soriano (2025) Economic Geography and War in Clemencia (1869) by Ignacio Manuel Altamirano (Vitenskapelig artikkel)
  • Christensen, Hege-Marie; Eide, Liv; Gjesdal, Anje Müller; Skalle, Camilla Erichsen (2025) Grafiske romaner som inngang til flerspråklighet og språklig mangfold i fremmedspråkundervisningen (Vitenskapelig artikkel)
  • Næsse, Svein Laurhammer (2025) Language Orientations in Nordic Curricula: A Qualitative Comparative Study of Language Learning and Multilingualism in The Finnish and Norwegian National Curricula (Mastergradsoppgave)
  • Olsen, Helene Mørner (2025) El trabajo de los profesores de ELE con la ansiedad lingüística en la escuela secundaria noruega (Mastergradsoppgave)
  • Drakos, Kathrin Enstad (2025) Formative Assessment of Writing in EAL in Lower Secondary School: How Students Follow up Teacher Feedback According to a Think-Aloud Protocol. (Mastergradsoppgave)
  • Skjørestad, Asle Rugland (2025) Nikon’s transition from military subsidized optical workshop to successful consumer brand, 1917 – 1964 A case study within Japan’s camera industry (Mastergradsoppgave)
  • Aadland, Hedvig Margrete Stokkevåg (2025) Eine Aktionsforschungsstudie über motivierenden Deutschunterricht (Mastergradsoppgave)
  • Drangevåg, Aurora Ellingsen (2025) Teacher Students’ Opinions and Preferences on Didactical Approaches in English Teacher Education in the U.S and Norway (Mastergradsoppgave)
  • Herland, Annbjørg Bysheim (2025) L’utilisation du français comme langue d’enseignement dominante dans les écoles en République démocratique du Congo. Une étude qualitative des témoignages et réflexions des participants congolais sur ce sujet lié à l'identité congolaise. (Mastergradsoppgave)
  • Leren, Ørjan (2025) Digrafi og sosial betydning: Bruk av Z og V i russisk etter 24. februar 2022 (Mastergradsoppgave)
  • Parshina, Karolina (2025) Voices of a Borderland: Liminality and Rituality in Anna Starobinets’ novel Lisi Brody (Mastergradsoppgave)
  • Jamil, Emilie Blom (2025) The Revolutionary Potential of the Robot in Isaac Asimov’s Caves of Steel, Philip K. Dick’s Do Androids Dream of Electric Sheep?, and Kazuo Ishiguro’s Klara and the Sun (Mastergradsoppgave)
  • Lundegaard, Camilla Thoresen (2025) The Significance of Single Stories: Etaf Rum's Representations of the Palestinian American Diaspora in 'A Woman is No Man' and 'Evil Eye' (Mastergradsoppgave)
  • Ness, Ask Solum (2025) Film for Intercultural Competence Development: A Study of Norwegian Upper Secondary English Teachers’ Reported Practices (Mastergradsoppgave)
  • Olsen, Selma Joyce (2025) Belief and Belonging: Constructing Transnational Identities Through Religion in Yaa Gyasi’s Transcendent Kingdom (Mastergradsoppgave)
  • Prat, Claudia Ceron (2025) Sociolingüística del aprendizaje del español en Noruega: Actitudes y motivación lingüística. (Mastergradsoppgave)
  • Strander, Julianne (2025) La inteligencia artificial en la enseñanza de escritura en ELE (Mastergradsoppgave)
  • Gimmestad, Kristin Astrid (2025) Communicative Aspects of Grammar Tasks in three SLIFE Textbooks (Mastergradsoppgave)
  • Saastad, Emma Venøy (2025) Movilización feminista en Instagram: Un análisis de cómo las cuentas feministas en México utilizan Instagram para la concienciación de género y la construcción de comunidad (Mastergradsoppgave)
  • Fagg, Christine Marie Mowinckel (2025) From Lammermuir to Kelso: Borders in the Scottish Gothic as seen in The Bride of Lammermoor and The Strange Undoing of Prudencia Hart (Mastergradsoppgave)
  • Svendsen, Cathrine Hauge (2025) Extramural English in EAL: A case study of experiences and possibilities using Instagram in the EAL classroom. (Mastergradsoppgave)
  • Gulbrandsen, Ida Theresia Gjerde (2025) Ecos de una crisis: Memorias colectivas del colapso económico de 1999 y su relación con las elecciones presidenciales de 2021 en Ecuador - Polarización, fuentes de información y las memorias en el largo plazo. (Mastergradsoppgave)
  • Halleland, Arvid (2025) El estudiante como puente entre la universidad y las escuelas: Las experiencias de los profesores de ELE en formación de las prácticas profesionales. (Mastergradsoppgave)
  • Bani, Maxwell Deladem (2025) Étude de la substitution dans le productions écrites des étudiants de français langue étrangère dans l'enseignement supérieure au Ghana (Mastergradsoppgave)
  • Vlam, Bas Jaap Paul (2025) Osservare i manoscritti: è possibile dire da dove provengono? (Mastergradsoppgave)